Co mi dala soutěž T-Mobile Rozjezdy?

Na jaře mi kamarádka dala tip na soutěž T-Mobile Rozjezdy, ve které soutěží začínající podnikatelé se svými projekty. I když se mi z počátku nechtělo přihlásit, přece jen zvítězila zvědavost, jak si Caltha povede mezi podobnými projekty ostatních přihlášených. Záměrně nepíši „soutěžící“, protože jak jsem měla později možnost zjistit, každý z mých kolegů přišel s nápadem a hlavně chutí něco realizovat a uvést v život své myšlenky. To je mi osobně moc sympatické a celou akci Rozjezdů vnímám spíše jako místo k setkávání s podobně naladěnými lidmi než jako soutěž, kde bychom měli dokazovat kdo je lepší. V kontextu výše uvedeného to ani dost dobře není možné.

Regionální kolo Rozjezdů pro Olomoucký a Zlínský kraj proběhlo 11. května 2016 a já byla porotou vybrána jako vítěz regionálního kola pro Olomoucký kraj. To samo o sobě by stačilo k radosti, ale já jsem si z toho dne odnesla ještě další dvě věci, které mě motivovaly k další práci pro vás: dvakrát se mi tam stalo, že mě oslovily neznámé slečny s tím, že používají mojí kosmetiku a že mi chtějí jen říct, že je výborná. No řekněte, nepotěšilo by vás to taky? Druhým hezkým momentem byla moje prezentace před porotou. Jak se ukázalo, původní obavy byly zbytečné, jakmile se mě zeptali na první otázku a já začala mluvit, šlo to ze mě úplně samo: když mluvíte o věcech, které žijete a které vás baví, není třeba přemýšlet – stačí si jen hlídat čas, který máte vymezený… I tak jsme toto „slyšení“ protáhli téměř na dvojnásobek přiděleného limitu a mě se snad poprvé stalo, že jsem odcházela od nějaké komise a plula si na vlně dobré nálady. To je pocit k nezaplacení!

Jako vítěz regionálního kola jsem postoupila do kola celostátního, které se konalo 16. června v Praze. V mezidobí jsem pilně pracovala na prezentaci Calthy, jak ostatně asi sami víte, neboť kromě ceny poroty byla šance na výhru v hlasování veřejnosti. To, že jsem nakonec nedosáhla ani na jednu, není třeba brát jako prohru, protože jsem získala něco jiného, než jsou peníze a materiální ceny.

Ráda bych zde zmínila příjemnou zkušenost z nákupního centra Černý Most, kde jsme objevili samostatnou místnost pro maminky s dětmi se zastrčeným koutkem pro kojení, dětským záchod a mikrovlnkou. Hned se lépe cestuje, když víte, že druzí myslí na maminky s dětmi.

Kdybych měla shrnout svoji účast v Rozjezdech, jako největší přínos bych zvolila fakt, že mě donutily se zastavit, přemýšlet nad Calthou, nad její budoucností, formulovat si vize, strategii a cestu, po které chci jít. Toto je moje vnitřní výhra, díky které se mi otevřely v některých směrech oči. Neocenitelným bonusem Rozjezdů pak jsou semináře, které během obou kol proběhly, a konzultace s odborníky v různých oborech, ke kterým bych se asi sama nepřinutila. Mediální prezentace spojená s Rozjezdy pak pomohla Calthu zviditelnit a snad i dostat do povědomí více lidí. Během soutěže jsem se také potkala se spoustou nových lidí a s některými z nich se nyní rozjíždí spolupráce, kterou snad oceníte i vy…

I když jsem musela kvůli Rozjezdům překonat různé překážky, stalo to za to! Na závěr snad jedno doporučení: myslíte-li to s vaším podnikáním vážně, přihlaste se do této nebo nějaké podobné soutěže. Získáte zadarmo pohled odborníků na vaše nápady, rady a tipy zkušenějších a hlavně novou energii do žil…